chantal-nepal-thailand.reismee.nl

Eerste indruk Nepal

Lieve allemaal,

Hierbij even een berichtje vanuit Nepal. Het gaat hier erg goed maar het is wel even wennen.

Op zaterdagmiddag ben ik na toch wel een emotioneel afscheid op het vliegtuig gestapt naar Istanbul. Hier zou ik eigenlijk maar 1 uur hebben om over te stappen maar bij aankomst kwam ik er achter dat het vliegtuig naar Kathmandu 4 uur vertraging had. Ik moet zeggen dat ik me op dat moment vrij eenzaam voelde maar ik heb het overleefd. Uiteindelijk ging de vlucht naar Kathmandu erg goed en heb ik zelfs kunnen slapen ook al werd het ontbijt rond drie uur 's nachts geserveerd :)

Op het vliegveld van Kathmandu aangekomen was ik blij dat ik mijn visum al in Nederland had aangevraagd, omdat er een enorme lange rij stond met mensen die op dat moment een visum aanvroegen. Bij de bagageband duurde het echter wel heel lang. Omdat er veel vliegtuigen tegelijk aankwamen, was het erg druk en na lang wachten en op andere banden te hebben gekeken kwam uiteindelijk mijn bagpack. Buiten kreeg ik de eerste echte cultuurshock. Heel veel mensen stonden met bordjes met verschillende namen erop en iedereen vroeg of ik een taxi wilde. Een aardige taxichauffeur hielp me gelukkig met het vinden van iemand van the green lion (de nepaleze organisatie die mij op zou vangen en waar ik nu de introductie heb). Eenmaal op weg kreeg ik de volgende cultuurshock, de enorme chaos op de weg. Rajesh, de eigenaar van the Green Lion, vertelde dat dit nog veel heftiger wordt in Bangkok dus ik ben benieuwd.

Op dit moment verblijf ik met vier andere vrijwilligers (Nederlandse, Luxemburgse, Française en Duitse) in een eco huisje gemaakt van flessen bij Rajesh in de tuin. Hier hebben wij de introductie en krijgen we o.a. uitleg over de Nepalese cultuur en leren we de Nepalese taal. Daarnaast zijn we naar de stoepa van Boudhanath en Durbar square geweest. Dit was erg indrukwekkend en natuurlijk heb ik veel foto's genomen die ik binnenkort hier zal uploaden.

Wat mij opvalt is dat de meeste Nepalezen erg vriendelijk zijn en Engels kunnen. Als je naar iemand glimlacht krijg je altijd een grote glimlach terug wat heel bijzonder is. Ook is alles erg goedkoop zoals een taxi waarvoor we ongeveer €2,80 hebben betaald met 5 personen!

Waar ik nog steeds erg aan moet wennen is de hoeveelheid stof en zand overal en natuurlijk de koude douche. Vooral omdat het 's nachts erg koud is en je je dus niet kan opwarmen met een warme douche.

Ik zal jullie op de hoogte houden.

Liefs,
Chantal

Reacties

Reacties

Mam

Jeetje lieverd, wat een verhaal! Zo komt het toch nog even beter binnen :). Geniet ervan! Ik ben trots op je! Ik kijk al uit naar je volgende verhaal.
Hele dikke knuffel, LY ?

Papsie

Lieve Tally,
Wat heerlijk om te lezen over je belevenissen. Heel indrukwekkend!
Ik geniet er van en ben vreselijk trots op je!
xxx

Thea vd Vecht

Hoi Chantal wat leuk om je verhaal te lezen. Hou ons op de hoogte he en wat een belevenis voor je. Maak er wat moois van heel veel liefs van ons xxx

Ellen Guldenaar

Ola Chantal geniet van je avontuur dan genieten wij van je berichten :-)

Lia Morcus

Wat leuk zo'n reisblog en indrukwekkend om te lezen. Geniet van deze prachtige reis en ik ben benieuwd naar je volgende belevenis. Geniet ervan. Liefs Lia

Tante Deb ????

Hi lieve Chantie, super leuk om je blog te lezen, je hebt woord gehouden ???? Wat een ervaring he?! In zo'n korte tijd al zoveel indrukken opgedaan, gaaf. Ik blijf je volgen hoor, kijk nu al uit naar je volgende verhaal. Enne....waar kan ik die warme kruik naartoe sturen??? ????????????. Geniet verder stoer meisje. Een lieve groet en kus van ons en een pootje van DJ xxx

Tante Deb ????

Helaas zijn mijn emoticons veranderd in vraagtekens, sorry... Nja, laat je verbeelding maar spreken :-)) x

odette trouvat

Hi meid, had van je moeder al gehoord hoe je reis was gegaan.
Ik ben blij dat je goed bent aangekomen. Leuk dat je een blog hebt, zo kunnen wij je al je belevenissen volgen. Dat lijkt me ook wennen, een koude douche! Brrrrrrr........ Dag lieverd, hoop gauw weer wat van je te lezen. Knuffels, xxxxxxxx

Akie Weel

Hoi lieve Chantal, leuk dat je jouw avontuur met ons deelt. Heel veel.succes met alles en hoop snel weer wat te lezen! Liefs Akie

Matt en Luus

Lieve chan!
Nu al een blog, we are impressed! Heel leuk om te lezen hoe je eerste dagen zijn verlopen. Het komt zeker bekend voor ;) maar nu wordt alles makkelijker!! Dat weten we zeker :)
Laat alles maar lekker op je af komen en geniet er vooral van want voor je het weet bevind je je weer in dit koude kikkerlandje!
Dikke kussen van ons

Teddy

Hi Tally skattie, wat super leuk om te lezen en zo op de hoogte te zijn van hoe het daar met je gaat! Wat een andere wereld hè... geniet ervan! Ik kijk nu al uit naar je volgende berichten. Je bent een kanjer, erg trots op mn stoere (schoon)dochter ????!!! DKVM xxx

Marjolijn

Super om te lezen, ik houd je in de gaten!

Kim

Hi Chantal,
Leuk om te lezen over over je eerste indruk en wat foto's te zien! Heel veel geluk en plezier xx Kim

irma

Leuk Chantal,

Heel veel succes daar.

Barbara

Geweldig Chantal, geniet van alle indrukken. Liefs, Bab

Hendrik

Wat een bijzondere belevenis, daar put je een heleboel levenservaring uit. Succes nog even.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active