chantal-nepal-thailand.reismee.nl

De eerste dagen als vrijwilliger

Dhanyabaad (Bedankt) voor alle lieve reacties op de vorige blog. Langzaam aan begin ik te wennen en de echte charmes van dit prachtige land te zien.

Vrijdagochtend zijn we een stuk gaan lopen en heb ik een compleet andere kant gezien van Nepal. Prachtige natuur, schone lucht en spelende kinderen. Wat een verschil is dit in vergelijking met het centrum van Kathmandu waar het druk, stoffige is en veel last heb van toeterende auto's en motoren.

Op zaterdag ben ik samen met Sharon, een andere Nederlandse vrijwilligster, een aantal toeristische plekken in Nepal gaan bekijken. De eerste stop was Pashupatinat waar erg mooie tempels staan maar waar ook de publieke crematie plaatsvindt. Ik vond dit erg heftig en indrukwekkend om te zien. Daarna zijn we terug gegaan naar Dubar square waar de Kumari (de levende Godin) naar buiten zou komen. Helaas was er een ceremonie aan de gang waardoor we haar uiteindelijk niet hebben gezien. Vervolgens namen we de Riksja (wat echt een belevenis is) naar de Garden of Dreams. Hier zijn we heerlijk tot rust gekomen en hebben uitgebreid geluncht. Als laatste zijn we gaan lopen naar de stoepa van Swayabunath, ook wel de monkey tempel genoemd. Dit ligt op een heuvel wat best een klim is maar wat het helemaal waard was. Wauw, wat een uitzicht over de stad en wat veel apen rondom de stoepa! Wat een geweldige dag was dit!

Na deze dag is de introductieweek afgelopen en is het tijd om naar de school te gaan waar ik vrijwilligerswerk ga doen. Best gek, het voelt een beetje alsof ik weer afscheid moet nemen van familie, zo gezellig was het met de meiden en zo gastvrij waren Rajesh en zijn familie.

Op de school zitten ongeveer 200 kinderen van 4-18 jaar. Daarvan zitten een aantal kinderen intern en blijven op de school overnachten. Na even met de principal gesproken te hebben, werd mij verteld dat ik over een uur 2 lessen moet geven omdat de docent afwezig is. Slik, ik alleen voor een klas met kinderen die ik niet ken. Gelukkig ging het vrij goed en heb ik wat verteld over Nederland. Wat is dit leuk zeg! Ok, het is wennen om voor de klas te staan en te improviseren omdat ik nog nooit les heb geven maar wat krijg je een energie van de kinderen! Ze gaan staan wanneer je de klas in komt, kunnen redelijk goed Engels en zijn heel nieuwsgierig. Wat ik ook geweldig vind is dat als je over het schoolplein 's ochtends loopt ze allemaal naar je zwaaien, good morning ma'am zeggen en na een les Nederlands ook zelfs goedemorgen/goedemiddag zeggen!

Van dinsdag t/m zaterdag hebben de kinderen nu vrij omdat er een bepaalde bijeenkomst tussen verschillende Aziatische landen wordt gehouden waarbij Nepal het gastland is. Omdat een aantal kinderen op de school verblijven organiseren we een aantal activiteiten zoals tekenen/knutselen en heb ik een dans voorbereid. Heerlijk om een aantal meiden dansles te geven! Ze zijn zo enthousiast en doen het heel goed! Daarna leren ze mij een Nepalese dans. Ik kan hier echt zo van genieten!

Dit weekend ga ik naar Chitwan, een National Park in het zuiden van Nepal. Ik zal snel laten weten hoe het daar was. Tot snel!

Liefs,

Chantal

Reacties

Reacties

Papsie

Zo mooi om te lezen.
Enthousiast was ik al, maar nu dubbel .... Ik geniet er echt van :)
Dikke knuffel van Papsie. xxx

Thea vd Vecht

Wat een belevenis Chantal jeetje en je hebt het volgens mij erg naar je zin. Geniet er maar van en als je straks weer thuis bent heb je een mooie herinnering die niemand je kan afnemen. Xxx

Martine Dol

Hee Chantal,

Echt super leuk om dit te lezen. Ik ga binnenkort ook een reis maken waarvan ook een tijdje in Nepal. Jouw verhalen zijn al een super leuke voorbereiding.

Geniet ervan! :)

Lia Morcus

Er komt een smile op mijn gezicht als ik jouw verslag lees. Zo leuk :) De kindjes, de dansjes, daar word je toch blij van. En wat heb je al veel gezien. Een hele mooie ervaring, die pakken ze niet meer van je af. Liefs Lia

Femke

Wat leuuk, juf Chantal! Hihi. Geniet ervan! xxx

Ellen Guldenaar

Geweldig Chantal heerlijk om je belevenissen te lezen. Ik blijf je volgen. Geniet ze en tot lezens. Take care !

Nicoline Phenning-Sno

Zo leuk om je verhalen te lezen over dit bijzondere land. Geniet ervan! Kijk al uit naar je volgende verhaal!

Saskia Aussems

Hey Chantal, wat leuk om te lezen hoe je het allemaal beleefd. En super stoer dat je gewoon voor de klas bent gaan stan. Heel veel plezier nog, geniet van elke minuut. En hou ons vooral op de hoogte met meer van dit soort verhalen. Namaste

Mamsie

Lieverdje, wat leuk weer om je verhaal te horen! Geniet van je "vakantie" in Chitwan. Hele dikke knuffel van je trotse mamsie

Akie Weel

Hoi lieve Chantal, wat een mooie belevenis! Fijn om te lezen dat je het naar jouw zin hebt. En trots op jou dat je voor de klas bent gaan staan. Geniet ervan. Liefs Akie XXX

Irma Spruit

hoi Chantal wat leuk om je verhaal te lezen! Ik zie het helemaal voor me, en natuurlijk ook dansen! Fantastisch! Have a great time!! Dikke kus van Paul en mij

Glenn

Hi Chantal wat een leuk verhaal; ik heb het met veel plezier gelezen!
Groetjes Glenn

Luus&Matt

Hey chan, wat een leuk en vooral positief verhaal :)
Stiekem beginnen we wel aardig jaloers te worden, haha! Maar we zijn voornamelijk nog heel benieuwd naar de gebruiken daar, hoe eet je? hoe slaap je? hoe is de cultuur en heb je inmiddels al een warme douche gehad?


En Luus wil voornamelijk even melden dat je hier helemaal niets mist behalve wat kou en wind. (btw, zit je op hoogte daar?)

Zoals je hoort nog veel vragen dus hou ons op de hoogte!

kusjes van ons

Fenna

Lieve Chantal,
Wat geweldig dat je deze reis maakt en vrijwilligerswerk doet op een school. Wat heb jij al veel gezien en meegemaakt. Te gek dat je de kinderen ook dansen kan leren, wat toch ook een passie voor je is. Ik wens je heel veel geluk, gezondheid, en plezier met dit grote avontuur.

Dikke kus van Donné en Fenna :) xxx

Debbie

hi Chantal, wat een prachtige ervaringen allemaal. Super leuk om je verhalen te lezen. Je ziet er goed uit lieverd! Kus van (tante) Deb x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active