chantal-nepal-thailand.reismee.nl

Bye bye Nepal

Lieve allemaal,

Hoop dat jullie fijne kerstdagen hebben gehad! Mijn Kerst was in ieder geval heel bijzonder.

Mijn avontuur in Nepal is helaas afgelopen! De laatste paar weken waren erg bijzonder en ik wilde ook eigenlijk nog niet weg...

In de afgelopen twee weken ben ik o.a. nog naar Pokhara geweest, wat ongeveer acht uur met de bus vanaf Kathmandu ligt. De natuur is hier heel mooi, heel anders dan in Kathmandu en veel rustiger. Daarnaast ben ik nog lekker souvenirs gaan shoppen in Thamel maar het echte hoogtepunt van de afgelopen weken was de picknick!

Vorige week vrijdag was de jaarlijkse picknick van de school. Met vier volle bussen vertrokken we 's ochtends naar een plek in de bergen. Overigens waren de bussen niet alleen volgeladen met mensen maar ook met eten, pannen, borden, nog meer eten, gasflessen om te koken, nog veel meer eten, een muziekinstallatie, kleden etc. Bijna iedereen was aan het zingen en aan het dansen in de bus, behalve degene die wagen ziek waren wat ik enigszins kan begrijpen op alle hobbel- en slingerwegen.

Op de picknick plek aangekomen had je echt prachtig uitzicht op de bergen. Het perfecte plaatje voor een picknick! De hele dag werd er druk gekookt en heel veel gedanst wat ik natuurlijk geweldig vind. Het is zo leuk om de studenten, die normaal gesproken allemaal gedisciplineerd in hun schooluniformen zijn, nu helemaal opgedoft naar de picknick te zien komen. Zo uniek om dit te mogen meemaken!

In principe wordt Kerst hier niet echt gevierd, maar de studenten waren wel vrij. Met Kerstavond hadden de studenten die op school verblijven me erg verrast door allemaal Kerstkaarten te maken en zelfs cadeautjes te geven. Dit vond ik echt zo lief en warm! Met Kerst zelf ben ik ook op de school gebleven en 's avonds hadden ze in een aantal bomen lichtjes gedaan, was er een groot kampvuur en natuurlijk veel muziek, maar geen kerstmuziek omdat ze dat niet kennen. Het was dus een heel bijzondere Kerst die ik niet gauw meer zal vergeten.

Gister heb ik afscheid genomen op de school wat ik toch best moeilijk vond.

Ik heb het erg fijn hier gehad en voelde me af en toe zelfs Nepalees als mensen in de winkels of restaurants in het Nepalees beginnen te praten omdat ze denken dat iedereen mij er als een Nepalese uit vindt zien. Ik zal de studenten en de docenten missen met de vrolijke begroeting good morning Chameli (mijn Nepalese naam) ma'am! Maar ook zal ik de vriendelijkheid en de glimlachen van de mensen missen maar wie weet wat ik allemaal ga meemaken in Thailand!

Nu zit ik op het vliegveld en vertrek ik naar Thailand, deel 2 van mijn grote avontuur. Ik laat snel weer wat van me horen!

Veel liefs!

Reacties

Reacties

mamsie

Lieverdje, wat een heerlijk verhaal weer! Je hebt genoten in Nepal, wat een enorme ervaring draag je met je mee. Moeilijk om afscheid te nemen, maar met een warm gevoel. Nu zit je op het vliegveld van Kathmandu, weer opreis naar je volgende avontuur! Ik ben ongelooflijk trots op jou. Ik wens je een goede/rustige reis. En spreek je snel. Love you! Xxx

Papsie

Wat een avontuur, wat een leuk verhaal. Heerlijk om te lezen Mopsie. Echt fantastisch wat je allemaal beleeft.
Nu zit ik achter de pc en volg je reis Ik zie dat je inmiddels geland bent in New Dehli en dat de checkin naar Bangkok al open is....
Op naar het volgende avontuur! Ik kan niet wachten om ook dit van je te horen en te lezen
Goede reis, dikke knuffel van je Papsie xxx

Thea vd Vecht

Hoi Chantal leuk om te lezen van je avontuur je ziet in iedergeval eenhele hoop plus en enorme ervaring. En nog een pluspunt je hebt mooi weer ???? Dave zit nu met zijn schoonfam ook in Thailand en komt dinsdag weer naar huis. Meis maak er ook wat moois van in Thailand en alvast een heel gelukkig en gezond nieuwjaar xxx

teddy

Hi lieve skone dochter, wat een prachtig verslag weer, heerlijk om te lezen. Helemaal na net de picknick foto's op Facebook gezien te hebben! Hoop dat Thailand net zo'n mooie ervaring wordt, nou vast wel! Geniet van al t moois schat, kijk uit naar je volgende verslag. Dikke kus van mams2 :) xxx

Matt en Luus

Lieve Chan wat gaat het toch snel! We hopen dat je in Thailand net zo veel prachtige avonturen en lieve mensen gaat ontmoeten als in Nepal, maar dat moet vast goed komen! Hier is de winter inmiddels begonnen, bah wat een snertweer!
Heel veel liefs weer van ons en tot snel alweer ????

Debbie

Hey lieve Chantal!
Weer een heerlijk verhaal! Wat fijn te horen dat je het zo leuk hebt gehad in Nepal, een unieke ervaring! Nu op weg naar je volgende avontuur in Thailand. You go girl! Dikke kus van Jos en mij xxx

Jetske

Alle afscheid is moeilijk. Het maakt je rijker , het zal je sterken in de volgend ervaringen in Thailand en...hVe funnn

Murat

En hoe gaat de film ? :)

tomblits

Lieve Chantal
Een heel goed jaar gewenst! Ik geniet iedere keer van levendige brieven en lees ze met veel plezier. Je bent nu in Bankok, ook Azië, maar totaal anders dan Nepal, denk ik. Ben benieuwd naar je ervaring daar. Hier alles goed, alle toeristen zijn weer naar huis, lekker rustig.
Liefs Tom

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active