chantal-nepal-thailand.reismee.nl

Sa-wa-dee-ka

Lieve allemaal,

Hier is dan mijn eerste blog vanuit Thailand! Zoals jullie op de foto's op Facebook hebben gezien geniet ik enorm!

Vorige week zaterdag ben ik laat aangekomen in Bangkok. Het was weer even een cultuurshock voor mij. Het weer is hier heerlijk warm in vergelijking met Nepal en Nederland, er zijn hier weer normale snelwegen en toen ik aankwam in het hotel had ik weer een warme douche! Na een nacht in Bangkok ben ik met drie andere vrijwilligers (een Duits meisje en twee Franse jongens) naar een klein dorpje naast Singburi gebracht. Hier slapen we met alle vrijwilligers in een soort kamp wat erg gezellig is. Voor mij was het weer even wennen om niet continu met Nepalese kinderen te zijn maar weer met westerse leeftijdsgenoten!

Na een dagje rust zijn we begonnen met de introductieweek die echt fantastisch was. Onze gids Nok wist zoveel te vertellen over het Boeddhisme en heeft ons vele mooie tempels laten zien. De meeste tempels zijn echt zo indrukwekkend om te zien en het is echt mooi om te zien hoeveel respect de Thaise bevolking heeft voor Boeddha. Ook zijn we naar Ayyuthaya geweest waar veel bezienswaardigheden zijn die echt prachtig zijn.

Vorige week was het natuurlijk oud & nieuw. Dit heb ik met de vrijwilligers in een soort schuur gevierd wat erg gezellig was al had ik niet echt het gevoel dat het oud & nieuw was. Waarschijnlijk omdat het natuurlijk erg warm hier is, geen champagne, geen vuurwerk en omdat ik ook niet echt kerst heb gevierd.

In het weekend zijn we met een klein groepje naar Kanchangaburi gegaan. Hier hebben we o.a. de Erawan watervallen gezien wat echt adembenemend mooi was. Het voelde echt als vakantie!

Sinds deze week heb ik een week les gegeven op een school. Het is echt zo anders in vergelijking met Nepal. De lokale zijn erg mooi, kleurrijk en ze hebben veel materiaal. Echter spreken de docenten en studenten erg weinig Engels vergeleken met de school in Nepal. Gelukkig was er een vertaler die ons kon helpen. Ik ben erg blij dat ik zowel in Nepal als in Thailand les heb gegeven en daardoor de verschillen heb mogen meemaken.

Dit weekend zit in Bangkok en volgende week ga ik een vijfdaagse fietstocht maken. Ben erg benieuwd! Sa

Tot snel! X

Reacties

Reacties

Papsie

Wat heerlijk om dit weer te lezen!
Waar je ook bent of wat je ook doet, je maakt er een prachtig avontuur van en je geniet. Ik dus ook!
Have fun lieverd, dikke knuffel van je Papsie

Mamsie

Wat een prachtig verhaal lieverd, heerlijk om het te lezen. Je enthousiasme straalt ervan af. Je doet het goed! Nu zit je weer voor een weekendje in de grote stad Bangkok. Geniet ervan met z'n 4-tjes. Ben benieuwd naar je foto's.
Hele dikke knuffel van je mamsie

Matt en Luus

We zagen je foto's inderdaad la voorbij komen en ik had al het vermoeden dat je het enorm naar je zin hebt, maar toch goed om nog even de bevestiging te lezen!
Geniet er nog even van zolang het duurt want de tijd vliegt echt voorbij!!

xxx

fam. Weel

Hoi lieve Chantal, we zien en lezen dat je geniet! Maar wat een mooie avontuur. Heel trots op je. Kus van ons uit een regenachtige Purmerend XXX

José vd Kooij

lieve Chantal, wat een avontuur en wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Het is fijn om te merken dat steeds meer jonge mensen letterlijk wereldburgers woeden en daardoor in hun verdere leven veel genuanceerder kunnen nadenken over alles qat er in de wereld gebeurt.
Geniet er vooral van en kom maar op met je volgende verhaal. Groetjes van ons allemaal, José

Isabelle

Beste Chantal,

Ik ben Isabelle en werk voor het vertaalportaal bab.la. Ik contacteer u in verband met onze Top 100 Internationale Uitwisselings- en Ervaringsblogs 2015, waarvoor wij een sterke interesse hebben in uw blog.
Voor verdere uitleg over onze competitie en wat u kan winnen, gelieve hier even een kijkje te nemen: http://www.lexiophiles.com/featured-articles/ix15-how-the-competition-works
Aangezien uw blog in aanmerking komt voor de nominaties heb ik uw emailadres nodig zodat ik verder contact kan opnemen met u. Gelieve mij vandaag nog een mailbericht te sturen met uw email indien u interesse heeft. U kan mij contacteren via: isabelle[at]bab.la

Hopelijk tot mails!

Met vriendelijke groeten,
Isabelle

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active