chantal-nepal-thailand.reismee.nl

Alweer 11 weken aan het reizen!

Lieve allemaal,

Het is alweer 11 weken geleden dat ik vertrok!Aan de ene kant lijkt het al veel langer geleden maar aan de andere kant korter. Gelukkig heb ik het nog steeds erg naar m'n zin, al kijk ik er ook wel een beetje naar uit om weer naar huis te gaan.

Drie weken terug ben ik met drie andere vrijwilligers naar Bangkok gegaan waar we echt een te gek weekend hebben gehad. We hadden van te voren geen hostel geboekt dus ik als control freak was best zenuwachtig waar we terecht zouden komen. Ik had nooit verwacht dat ik dat zou durven en het is uiteindelijk allemaal goed gekomen. Zou ik dan toch af en toe een beetje los kunnen laten?

Natuurlijk zijn we dit weekend uitgeweest in de meest toeristische straat van Bangkok, Khao San Road, maar we hebben ook een aantal tempels en het grand palace bezocht wat echt heel indrukwekkend was.

De week daarna heb ik de bicycle tour gedaan in Wang Nam Kieho samen met een Duits meisje. De omgeving was echt prachtig al was het fietsen best pittig vanwege de vele heuvels. Op vrijdag zijn we vervolgens naar Bangkok gegaan waar we ook nog een fietstocht hebben gemaakt o.a. door China town.

Twee weken terug ben ik vervolgens afgereisd naar Chiang Rai wat in het noorden van Thailand ligt. De natuur is echt heel mooi hier vooral het uitzicht vanaf de bergen is prachtig. De week brachten we door in Akha villiage, een dorpje vlakbij Chiang Rai in de bergen waar de Akha's hun eigen taal, religie en andere gewoontes hebben. We hebben hier een trekking door de jungle gemaakt. Halverwege de dag hebben we midden in de natuur geluncht met zelfgemaakte borden, mokken en chopsticks van bamboe. Het eten werd daarnaast ook bereid in bamboe. Echt een heel unieke ervaring! Gedurende deze week zijn we ook een dag en een nacht bij een Akha familie geweest en heb ik meegeholpen met o.a. het hakken van hout. De een na laatste avond was de cultural exchange avond. Wij hadden Nederlands eten gemaakt: tomatensoep met ballen en wentelteefjes. De Anka mensen hadden zelf ook wat gemaakt wat echt heerlijk was. Daarna mochten we een ceremonie bijwonen waarbij ze ons geluk wensten en we met hun gingen dansen op hun manier. Daarna was het onze beurt en hebben wij de Akha mensen een stukje Zumba geleerd. Op de laatste dag zijn we naar Chiang Rai geweest waar we o.a. de White temple, Black house en een waterval hebben gezien. Erg mooi en indrukwekkend allemaal.

Afgelopen week ben ik naar Umphang gegaan. Dit is een dorpje in het westen van Thailand en is alleen te bereiken via een weg met 1219 bochten! Het was dus niet zo gek dat drie van de zes mensen ziek zijn geworden onderweg. De reis was het echter meer dan waard. Naast de prachtige omgeving (ja ook hier is het weer prachtig) is het olifanten project waar ik vrijwilligerwerk doe geweldig. 's Ochtends halen we eerst bananenbomen die we vervolgens voeren aan de vijf olifanten. Wat zijn dat toch prachtige en intelligente beesten! Naast het voeren mogen we ook een stukje op hun rijden en wassen we hun in de rivier. In de middag gaan de olifanten weer verder de jungel in en doen wij andere activiteiten. Afgelopen week zijn we bijvoorbeeld naar de Thi Lo Su waterval geweest, de grootste waterval van Thailand.

Ik blijf nog een week op het olifanten project want ik kan helaas niet naar het gibbon project gaan. Daarna heb ik nog maar twee weken en dan ga ik naar huis. Ik ga dus nog maar even genieten!

Liefs!

Reacties

Reacties

carin aerts

Wat een ervaring! Heel bijzonder weer!
Veel plezier nog de laatste 2 weken Chantal!

Mam

Hahaha, ja lieverd, ik heb je verhaal wéér geliked! Prachtig om je avonturen weer te lezen. Je maakt echt zoveel mee. De foto's op facebook maken je verhaal compleet. Echt zo stoer hoe je op zo'n enorme olifant zit en de prachtige plaatjes bij de watervallen. Lieverdje ik ben zo trots op je! Nu nog 3 weken genieten. Love you

Papsie

Prachtig, prachtig, mooi en mooi. Hiermee beschrijf je deze geweldige ervaringen en ik geniet er intens van!! Fantastisch! xxx

Marjolein

Wat ondernemend!! Ik vind het zoooo leuk voor je Chantal, geniet nog even van deze onvergetelijke reis!!! Veel liefs!! Xxx

Lia Morcus

Wederom een prachtige ervaring en heerlijk om te lezen. De indrukwekkende foto's maken het compleet. De tijd gaat snel, maar wat heb jij veel meegemaakt. Geniet van je laatste weekjes. Liefs Lia

Kimberley

Ik vind het super super super leuk om te lezen hoe geweldig je het daar hebt!!! Heel erg blij voor je. Genietse Fred, tot gauw xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active